
V predchádzajúcich
častiach sme načrtli, aký majú vplyv na život myšlienky, city a skutky
človeka.
Ak
máme preskúmať, kde vznikajú prvé vplyvy na život človeka, musíme sa ponoriť
hlbšie do minulosti.
Poďme k momentu počatia. Tento časový
okamžik je dôležitý preto, že vedomý človek od tohto momentu môže
vplývať na zrod nového života, na svoje dieťa a tak ho môže viesť
k slobodnému, zodpovednému, vedomému a teda zdravému životu.
Každý
normálny rodič sa snaží o to, aby jeho dieťa bolo zdravé. Nie však každý
má odvahu, alebo silu skúmať skutočné príčiny.
My
túto odvahu máme a preto sa ich pokúsime odhaliť.
Poďme
teda na to.
V prírode
existuje zákon, ktorý sa aj v bežnom vedeckom svete nazýva „zákon
rezonancie“.
V ľudových
prísloviach sa tomu hovorí: „ Vrana k vrane sadá, rovný rovného si hľadá.“
Zjednodušene
by sme mohli povedať, že podobné priťahuje podobné.
Aby
sme mohli tému rozobrať, musíme si označiť niektoré pojmy.
1.
dôležitý pojem je ľudská duša.
Týmto pojmom budeme označovať život, ktorý sa prejaví v zrodení dieťaťa.
2. zrod (počatie) dieťaťa je moment splynutia muža a ženy (za určitých
podmienok) kedy duša na seba začne preberať hmotnú formu.
3. pôrod je samotný moment, kedy dieťa
uzrie svetlo sveta a opustí telo matky.
Samotné
slovo pôrod v sebe nesie informáciu, že duša po tom ako sa zrodí, putuje
vývojom k momentu pôrodu (po-rod)
Vráťme
sa ale nazad k deju.
Podobné
priťahuje podobné. Samotná podobnosť je fyzikálny jav, ktorému sa hovorí
rezonancia. Rezonancia je v podstate elektromagnetické pole. A ak sa
jedná o živú bytosť akou je človek, jedná sa o elektromagnetické
biopole. Každá rezonancia je v podstate kvalita svetla a tak vnímaví
ľudia tento jav môžu pozorovať ako farebné spektrum (aura).
Toto
pole môže človek vnímať aj ako zvuk, alebo ho môže jednoducho cítiť. Je to
priamo úmerné tomu, ktorý zmyslový orgán má viac rozvinutý.
Takto
budúci rodičia v momente zrodu dieťaťa zo seba vyžarujú určitú informáciu.
Kvalita a stav tejto informácie (v súvislosti zo zdravím) je
v priamej úmere k stavu a kvalite myšlienok a citov
rodičov.
A tie
sú priamo úmerné ich pochopeniu (života).Tak je podobná duša dieťaťa na základe
zákona rezonancie priťahovaná k podobnej duši rodičov, ktorí spolu
splynuli. Čo to znamená v praxi?
Problémy
a choroby, ktoré riešili rodičia a ktoré nevyriešili, budú riešiť ich
deti. A radosti a pokoj a zdravie , ktoré rozvinuli rodičia budú
rozvíjať a stavať na nich aj ich deti. Vidíme, že tento zákon sa prejavuje
v negatívnej aj v pozitívnej podobe a je na rodičoch s akým
základom pre život si pritiahnú dieťa do tohto sveta.
Obdobie
od počatia (zrodu) až k pôrodu by sme mohli nazvať 1.životným obdobím
človeka (duše, dieťaťa) na tejto planéte (v danom období).
Dieťa
teda vstupuje do tohto sveta počatím (zrodom), pokračuje obdobím tehotenstva
a končí pôrodom (prvé obdobie).
V období
tehotenstva je už určitý typ dieťaťa v tele matky a matka svojím
životom, náladami a aktivitami ovplyvňuje rast už danej duše a tela. Ak sa
matka vyvíja, prichádza k novým pochopeniam, automaticky tak uľahčuje vývoj dieťaťa. Matka je napojená priamo na plod (myšlienkovo,
citovo aj telesne) a pochopenie matky sa priamo prenáša aj na bunkovej
úrovni na dieťa.

Toto je veľmi dôležité vedieť, lebo takto sa dá pochopením predísť
aj niektorým chorobám dieťaťa ešte pred jeho narodením.
Otec
je na dieťa prepojený cez matku a preto je veľmi dôležité pre zdravie
dieťaťa aký je vzťah otca a matky.
V tejto
súvislosti si povedzme, čo je dôležité zohľadniť pri výbere životného partnera.
Ľudia robia často chybu, že si partnera vyberajú len podľa fyzického vzhľadu.
Ten je ale veľmi prchavý a telo, tak ako každá hmota podlieha rozpadu
a tak vzťah, založený len na tomto je odsúdený k zániku. Partneri sa
v ňom trápia a svoje utrpenie prenášajú na deti.
Ak
má byť spolužitie dvoch ľudí (muž, žena) trvalé, musí zohľadňovať všetky
oblasti života (všetky oblasti prejavu vedomia).

Musí
teda dôjsť k súzvuku v telesnej rovine, citovej a myšlienkovej.
V praxi to znamená, že partner sa nám páči fyzicky, máme s ním
spoločné (alebo podobné) záujmy, máme sa o čom rozprávať, máme čo spolu
zdieľať.
Súzvuk
a rezonancia je vo všetkých oblastiach. Neznamená to, že partneri nemajú spolu žiadne konflikty. Vedia (chcú) ich však riešiť, vedia (chcú) o nich hovoriť a ich riešením sa posúvajú vo vývoji (vedomí) dopredu.
Často krát, keď partneri zistia, že sa nemajú o čom rozprávať vzájomne sa tyranizujú a vyčerpávajú, ale ostávajú spolu len preto, že už majú deti.
Často krát, keď partneri zistia, že sa nemajú o čom rozprávať vzájomne sa tyranizujú a vyčerpávajú, ale ostávajú spolu len preto, že už majú deti.
Začnú
hrať hru na pokrytectvo, čo ale dieťa, nech je akokoľvek staré prekukne.
Utrpenie sa bude zväčšovať a zanechá trvalé následky.
V živote som vypozoroval, že je lepšie (a to pre deti, aj pre nich), keď sa takýto partneri rozídu, a nájdu si radšej iného partnera, s ktorým už budú rezonovať celou bytosťou, nie len povrchne.
V živote som vypozoroval, že je lepšie (a to pre deti, aj pre nich), keď sa takýto partneri rozídu, a nájdu si radšej iného partnera, s ktorým už budú rezonovať celou bytosťou, nie len povrchne.
Vždy
musíme mať na zreteli, že aj naše deti budú mať svoje deti, a ak ich my
vovedieme do utrpenia, všetko len znovu skomplikujeme a nikomu tým
nepomôžeme.
Vráťme
sa ale späť k pôrodu.
Samotný
pôrod je zavŕšenie tohto prvého obdobia dieťaťa.
Aby
sme pochopili, aký dôležitý je pôrod dieťaťa, spôsob akým prebehne, musíme
najprv pochopiť, čo je to prirodzenosť, čo je to prirodzené. Čo je to násilie
a čo je to násilné. Vychádzame z toho, že život by mal tiecť (plynúť)
prirodzene.
Skúsme
si teraz položiť pár otázok:
Je
prirodzené, keď ovocie dozreje na strome? Alebo keď sa odtrhne zelené, nezrelé
a za účasti chémie potom dozrieva? Je prirodzené keď zvieratá žijú voľne
v prírode, alebo keď sú zavreté v klietkach a očumujú ich
platiaci diváci?
Čo
je prirodzenejšie, keď dvaja ľudia, ktorí sa milujú splodia dieťa, alebo keď
pri tom asistuje inseminátor, skúmavky a striekačky?
Čo
je prirodzené, keď matka rodí v známom prostredí, ktoré je jej príjemné,
ktoré si sama s mužom vytvorila, alebo v prostredí fabriky?
Je
prirodzené, keď sú ľudia pri pôrode v súzvuku? Alebo je prirodzené, keď sú
tam cudzí, neosobní ľudia a ešte na Vás kričia tlač a dýchaj,
a lež, a nehýb sa! A keď máte nebodaj nejakú predstavu vo forme
pôrodného plánu, tak si ju strčte niekam...
Je
prirodzené, keď dieťa samo vyjde z matky, alebo keď je z nej nasilu
vytrhnuté?...
Mala
by matka, otec aj dieťa plakať od utrpenia? Alebo by to mali byť slzy radosti?
No myslím, že to stačí, aj keď pokračovať by
sa dalo.
Vychádzame
z toho, že opakom prirodzenosti je násilie, utrpenie a choroba. My sa
ale chceme naučiť ako žiť zdravo a prirodzene.
Predstavte
si, keď sa s týmto všetkým marastom stretne bezbranné, čisté dieťa
v momente príchodu na tento svet. Aké to asi môže na ňom zanechať stopy?
Vieme,
že deti sú ako nepopísaný obraz. A keď je prvé, čo v tomto svete
uvidí a zažije násilie, aký obraz doňho vložíme?
A teraz
si položte otázku „Prečo je toľko násilia v tomto svete?“
Myslím,
že rozumný človek začne premýšľať...
Ďalším
dôležitým životným obdobím človeka (duše, dieťaťa) je obdobie od pôrodu do 6 - 7
roku života.
Rodičia
bežne dávajú svoje deti na stráženie (výchovu a prevýchovu) do jasiel,
škôlok. V domnienke, že je to normálne. Skúste sa trochu zamyslieť.
Dnes
už aj klasická psychológia hovorí, že 90% základných daností a návykov získava
dieťa do 7 rokov života, zvyšok sú kozmetické úpravy.
Ako
často sú rodičia spolu s deťmi v tomto období? Ako často sú
s nimi ľudia, ktorí ich priviedli na tento svet?
Kto
ich teda vedie, vychováva?
3.
obdobie je obdobie školskej dochádzky, výuky. (7-21 rokov). Najdôležitejšie je
obdobie od 7 do 14 rokov. Vtedy učiteľ
prebúdza v dieťati jeho schopnosti, danosti, talent. Ak výuka
prebieha zdravo, dieťa by už malo byť schopné po 14 roku života učiť sa samo.
(To neznamená, že nepotrebuje vedenie dobrého učiteľa.)
Pozrime
sa ale na skutočnosť.
Dnes
dieťa začne chodiť do školy v nejakých 6 rokoch.
Povedia
mu, že je kresťan aj keď chudák sám nemá šajnu o tom, čo to je a či
ním vlastne chce byť. Ak mu nepovedia toto, tak mu natlačia do hlavy niečo iné.
Nielen, že deti učia to, čo ich nebaví, ale učia ich to aj vtedy, keď sa im to
učiť nechce. Umenie učiteľa je ale o niečom inom. Spočíva v schopnosti prebudiť
v žiakovi záujem o látku. A to bez použitia násilia. Spomeňte si
na svoje školské časy. Ako často ste tam sedeli nasilu, a ako často
s radosťou a túžbou sa učiť?
Tak
sa stane, že v 21 roku života vychádza zo školy človek, ktorý nevie nič
o živote, ale má titul pred menom. Znova pokračovať netreba (Kde je
nepochopenie, je zdroj choroby).
V krátkosti
sme načrtli 3 životné obdobia, ktoré v zvýšenej miere formujú život
človeka. A kvalita týchto období v značnej miere určuje ako bude
človek žiť, či
bude
zdravý, či sa z neho stane poslušný otrok, alebo slobodný človek.
Takže
zhrňme si to:
Kde
vzniká podstatná časť koreňov príčin? Sú to tieto tri úseky v živote
človeka.
1.
Počatie – Pôrod (tehotenské obdobie)
2.
0 - 7 rok života (rodičovské obdobie)
3.
7 - 21 rok života (školské obdobie)
Sú
to oblasti a časové úseky, v ktorých môže človek aktívne meniť chod
života a obraz tohto sveta. Nie žeby sa to nedalo robiť aj v iných
štádiách života, ale povedzme si úprimne.
Čo
je jednoduchšie?
Začať
poriadne od začiatku, alebo meniť to staré, choré odznova?...
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.